T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / SİNCAN - Kazım Karabekir İlkokulu

Duyurular

Mrt

Ekm

2023 - 2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTIMIZA TÜM VELİLERİMİZİ BEKLERİZ.

Ock

KAZIM KARABEKİR İLKOKULU E-GÜVENLİK OKUL EYLEM PLANI

Ara

T.C

SİNCAN KAYMAKAMLIĞI

KAZIM KARABEKİR İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

 

 

2019-2023 STRATEJİK PLANI

SUNUŞ

 

           

    Geçmişten günümüze gelirken var olan yaratıcılığın getirdiği teknolojik ve sosyal anlamda gelişmişliğin ulaştığı hız, artık kaçınılmazları da önümüze sererek kendini göstermektedir. Güçlü ekonomik ve sosyal yapı, güçlü bir ülke olmanın ve tüm değişikliklerde dimdik ayakta durabilmenin kaçınılmazlığı da oldukça büyük önem taşımaktadır. Gelişen ve sürekliliği izlenebilen, bilgi ve planlama temellerine dayanan  güçlü bir yaşam standardı ve ekonomik yapı; stratejik amaçlar, hedefler ve planlanmış zaman diliminde gerçekleşecek uygulama faaliyetleri ile (STRATEJİK PLAN) oluşabilmektedir.

          Okulumuz misyon, vizyon ve stratejik planını ilk olarak 2006 yılında belirlemiştir. Okulumuz , daha iyi bir eğitim seviyesine ulaşmak düşüncesiyle Sürekli yenilenmeyi ve kalite kültürünü kendisine ilke edinmeyi  amaçlamaktadır. Kalite kültürü oluşturmak için eğitim ve öğretim başta olmak üzere insan kaynakları ve kurumsallaşma, sosyal faaliyetler,  alt yapı, toplumla ilişkiler ve kurumlar arası   ilişkileri kapsayan 2019-2023 stratejik planı hazırlanmıştır.

          Büyük önder Atatürk'ü örnek alan bizler ;Çağa uyum sağlamış, çağı yönlendiren öğrenciler yetiştirmek için kurulan  okulumuz, geleceğimiz teminatı olan öğrencilerimizi  daha iyi imkanlarla yetişip, düşünce ufku ve yenilikçi ruhu açık Türkiye Cumhuriyetinin çıtasını daha yükseklere taşıyan bireyler olması için öğretmenleri ve idarecileriyle özverili bir şekilde  tüm azmimizle çalışmaktayız.

         Kazım Karabekir İlkokulu olarak en büyük amacımız yalnızca ilköğretim mezunu çocuklar yetiştirmek değil, girdikleri her türlü ortamda çevresindekilere ışık tutan, hayata hazır, hayatı aydınlatan, bizleri daha da ileriye götürecek nesiller yetiştirmektir. İdare ve öğretmen kadrosuyla bizler çağa ayak uydurmuş, yeniliklere açık, Türkiye Cumhuriyetini daha da yükseltecek gençler yetiştirmeyi ilke edinmiş bulunmaktayız.

        Kazım Karabekir İlkokulunun stratejik planlama çalışmasına önce durum tespiti,  yani okulun SWOT analizi yapılarak başlanmıştır. SWOT analizi tüm idari personelin ve öğretmenlerin katılımıyla uzun süren bir çalışma sonucu ilk şeklini almış, varılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise Okul yönetimi ile öğretmenlerden den oluşan beş kişilik bir kurul tarafından yapılmıştır. Daha sonra SWOT sonuçlarına göre stratejik planlama aşamasına geçilmiştir. Bu süreçte okulun amaçları, hedefleri, hedeflere ulaşmak için gerekli stratejiler, eylem planı ve sonuçta başarı veya başarısızlığın göstergeleri ortaya konulmuştur. Denilebilir ki SWOT analizi bir kilometre taşıdır okulumuzun bugünkü resmidir ve stratejik planlama ise bugünden yarına nasıl hazırlanmamız gerektiğine dair kalıcı bir belgedir.

        Kazım Karabekir İlkokulu Stratejik Planı (2019-2023)'de belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın Okulumuzun gelişme ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız.

        Planın hazırlanmasında emeği geçen Strateji Yönetim Ekibi'ne, öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim.                                                                                                                                                                                                                                                                                              

                                                                                                                                                                                     

                 

                                                                                                                                                                                                Ali PEKACAR                                                                   

                                                                                                                                                                                                  Okul Müdürü                                           

 

                

 

                                                                                                GİRİŞ

 

                      Kazım Karabekirİlkokulu olarak değirmenlerimizi inşa etmeye başladık. 2019 -2023 yılları arasını kapsayan stratejik planımız, geleceği daha net görmemizi ve geleceğe doğru emin adımlar atmamızı sağlayacaktır.

                    Kazım Karabekir İlkokulu olarak bizler bilgi toplumunun gün geçtikçe artan bilgi arayışını karşılayabilmek için eğitim, öğretim, topluma hizmet görevlerimizi arttırmak istemekteyiz. Var olan değerlerimiz doğrultusunda dürüst, tarafsız, adil, sevgi dolu, iletişime açık, çözüm üreten, yenilikçi, önce insan anlayışına sahip bireyler yetiştirmek bizim temel hedefimizdir.

                    Kazım Karabekir İlkokulu stratejik planlama çalışmasına önce durum tespiti, yani okulun GZFT (SWOT) analizi yapılarak başlanmıştır. GZFT analizi tüm idari personelin ve öğretmenlerin katılımıyla uzun süren bir çalışma sonucu ilk seklini almış, varılan genel sonuçların sadeleştirilmesi ise Okul yönetimi ile öğretmenlerden den oluşan beş kişilik bir kurul tarafından yapılmıştır. Daha sonra GZFT sonuçlarına göre stratejik planlama aşamasına geçilmiştir. Bu süreçte okulun amaçları, hedefleri, hedeflere ulaşmak için gerekli stratejiler, eylem planı ve sonuçta basarı veya başarısızlığın göstergeleri ortaya konulmuştur. Denilebilir ki GZFT analizi bir kilometre taşıdır okulumuzun bugünkü resmidir ve stratejik planlama ise bugünden yarına nasıl hazırlanmamız gerektiğine dair kalıcı bir belgedir. Stratejik Plan' da belirlenen hedeflerimizi ne ölçüde gerçekleştirdiğimiz, plan dönemi içindeki her yılsonunda gözden geçirilecek ve gereken revizyonlar yapılacaktır.

                   Kazım Karabekir İlkokulu Stratejik Planında (2019-2023) belirtilen amaç ve hedeflere ulaşmamızın Okulumuzun gelişme ve kurumsallaşma süreçlerine önemli katkılar sağlayacağına inanmaktayız.

.

                                                                                                                      

 

 

 

        Stratejik Plan Hazırlama Ekibi

 

İçindekiler

Sunuş.

İçindekiler.. 3

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ. 7

BÖLÜM II: DURUM ANALİZİ. 8

Okulun Kısa Tanıtımı 8

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler. 9

PAYDAŞ ANALİZİ. 14

GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi18

Gelişim ve Sorun Alanları20

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER.. 23

MİSYONUMUZ 23

VİZYONUMUZ 24

TEMEL DEĞERLERİMİZ 25

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLER.. 26

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM... 26

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI. 29

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE.. 32

V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME.. 34

EKLER:37

 

 

BÖLÜM I: GİRİŞ ve PLAN HAZIRLIK SÜRECİ

 

2019-2023 dönemi stratejik plan hazırlanması süreci Üst Kurul ve Stratejik Plan Ekibinin oluşturulması ile başlamıştır. Ekip tarafından oluşturulan çalışma takvimi kapsamında ilk aşamada durum analizi çalışmaları yapılmış ve durum analizi aşamasında paydaşlarımızın plan sürecine aktif katılımını sağlamak üzere paydaş anketi, toplantı ve görüşmeler yapılmıştır.

 Durum analizinin ardından geleceğe yönelim bölümüne geçilerek okulumuzun amaç, hedef, gösterge ve eylemleri belirlenmiştir. Çalışmaları yürüten ekip ve kurul bilgileri altta verilmiştir.

 

 

 

STRATEJİK PLAN ÜST KURULU

 

Üst Kurul Bilgileri

Ekip Bilgileri

Adı Soyadı

Unvanı

Adı Soyadı

Unvanı

Ali PEKACAR

Okul Müdürü

Necati AKPINAR

Müdür yardımcısı

Necati AKPINAR

Müdür Yardımcısı

Alaattin ZEKİ

Rehber öğretmeni

Neslihan SEL

 

Sınıf Öğretmeni

Ozan DİREK

 

Sınıf öğretmeni

Hasret Emel ERDOĞDU

Sınıf öğretmeni

Melahat ZENGİN ASUK

Sınıf öğretmeni

Eda KÜÇÜK

 

Okul Aile Birliği Başkanı

Neslihan SEL

 

Sınıf öğretmeni

Melike ALPARSLAN

Yönetim Kurulu Üyesi

Hasret Emel ERDOĞDU

Sınıf öğretmeni

 

 

Selma EKİNCİ

Veli


BÖLÜM II:DURUM ANALİZİ

Durum analizi bölümünde okulumuzun mevcut durumu ortaya konularak neredeyiz sorusuna yanıt bulunmaya çalışılmıştır.

Bu kapsamda okulumuzun kısa tanıtımı, okul künyesi ve temel istatistikleri, paydaş analizi ve görüşleri ile okulumuzun Güçlü Zayıf Fırsat ve Tehditlerinin (GZFT) ele alındığı analize yer verilmiştir.

 

Okulun Kısa Tanıtımı

                   Okulumuz 1970 yılında devlet halk işbirliği ile belediye arsası üzerine inşa edilerek  çevre okullardan alınan nakil öğrencilerle 367 mevcutlu 5 derslik olarak Fevzi Çakmak İlkokulu adıyla eğitim Öğretime  başlamıştır.

                  Okulumuzun aynı eğitim bölgesinde bulunan Mareşal Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu ile olan isim benzerliği sonucunda  Sincan Kaymakamlığının 30.11.2004 tarih ve 5411 sayılı teklifi ve Ankara Valiliğinin 18.01.2005 tarih ve 06   sayılı   onayı ile okulumuzun ismi Kazım Karabekir İlköğretim Okulu olarak değiştirilmiştir.

                 Okulumuz binasının öğrenciler için tehlike arz etmesi ve 2019-2020 eğitim öğretim yılında tekli öğretime geçileceğinden okulumuz yıkılmış ve yeniden yapılmaktadır. Okulumuz binası yapım aşamasındaki teslim tarihinde teslim edilememiştir. 17.01.2020 tarihinde teslim edilebileceği bildirilmiştir.

                 Halen  981  kayıtlı   öğrenci   48   öğretmen, 3  idareci ve 1 memur ve 2 hizmetli ile çalışmalarını yürütmektedir.

       Bugün okulumuz Sincan'ın aranılan ve beğenilen okulları arasındadır. Okulumuzun geçmişi başarılarla doludur. Okulumuzda 1 Müdür,  2 Müdür Yardımcısı, 48 öğretmen 2 Memur, 2 hizmetli görev yapmakta olup 981 öğrenci öğrenim görmektedir. Okulumuzun 21 dersliği, 1 fen laboratuarı, 1 kütüphanesi ve 1 bilgisayar sınıfı ve çok amaçlı salonu bulunmaktadır.  Okulumuzun yapılan spor müsabakalarında  çeşitli dereceleri vardır.

Okulun Mevcut Durumu: Temel İstatistikler

Okul Künyesi

Okulumuzun temel girdilerine ilişkin bilgiler altta yer alan okul künyesine ilişkin tabloda yer almaktadır.

 

Temel Bilgiler Tablosu- Okul Künyesi

İli: Ankara

İlçesi: Sincan

Adres:

Mareşal Çakmak Mah. Ümit Sok. .No 17

Coğrafi Konum (link)

http://sincankazimkarabekirio.meb.k12.tr/tema/iletisim.php

Telefon Numarası:

0 312 270 21 63

Faks Numarası:

0 312 268 59 81

e- Posta Adresi:

733608@meb.k12.tr

Web sayfası adresi:

http://kazimkarabekirio.meb.k12.tr

Kurum Kodu:

733608

Öğretim Şekli:

İkili Eğitim

Okulun Hizmete Giriş Tarihi : 1970

Toplam Çalışan Sayısı

55

Öğrenci Sayısı:

Kız

489

Öğretmen  Sayısı

Kadın

39

Erkek

492

Erkek

8

Toplam

981

Toplam

47

Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:23

Şube Başına Düşen Öğrenci Sayısı

: 23

Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı

:20

Şube Başına 30'dan Fazla Öğrencisi Olan Şube Sayısı

: 1

Öğrenci Başına Düşen Toplam Gider Miktarı

72,6

 

Öğretmenlerin Kurumdaki Ortalama Görev Süresi

13

               

 

 

 

 

Çalışan Bilgileri

Okulumuzun çalışanlarına ilişkin bilgiler altta yer alan tabloda belirtilmiştir.

Çalışan Bilgileri Tablosu

Unvan*

Erkek

Kadın

Toplam

Okul Müdürü ve Müdür Yardımcısı

3

-

3

Sınıf Öğretmeni

7

31

38

Branş Öğretmeni

-

3

3

Okul Öncesi Sınıf Öğretmeni

-

4

4

Rehber Öğretmen

1

1

2

İdari Personel

0

1

1

Yardımcı Personel

2

2

4

Güvenlik Personeli

-

1

1

Toplam Çalışan Sayıları

13

43

56

 

 

 

 

 

Okulumuz Bina ve Alanları

       Okulumuzun binası ile açık ve kapalı alanlarına ilişkin temel bilgiler altta yer almaktadır.

 

Okul Yerleşkesine İlişkin Bilgiler

Okul Bölümleri

Özel Alanlar

Var

Yok

Okul Kat Sayısı

3

Çok Amaçlı Salon

X

 

Derslik Sayısı

32

Çok Amaçlı Saha

 

X

Derslik Alanları (m2)

30

Kütüphane

X

 

Kullanılan Derslik Sayısı

32

Fen Laboratuarı

X

 

Şube Sayısı

42

Bilgisayar Laboratuarı

 

X

İdari Odaların Alanı (m2)

20

İş Atölyesi

 

X

Öğretmenler Odası (m2)

30

Beceri Atölyesi

 

X

Okul Oturum Alanı (m2)

3075

Pansiyon

 

X

 

Okul Bahçesi (Açık Alan)(m2)

2127

 

 

 

Okul Kapalı Alan (m2)

948

 

 

 

Sanatsal, bilimsel ve sportif amaçlı toplam alan (m2)

500

 

 

 

Kantin (m2)

YOK

 

 

 

Tuvalet Sayısı

43

 

 

 

 

 

 

 

Sınıf ve Öğrenci Bilgileri

      

Okulumuzda yer alan sınıfların öğrenci sayıları alttaki tabloda verilmiştir.

 

SINIFI

Kız

Erkek

Toplam

ANA SINIFI

46

42

88

BİRİNCİ SINIF

103

132

235

İKİNCİ SINIF

102

98

200

ÜÇÜNCÜ SINIF

116

109

225

DÖRDÜNCÜ SINIF

122

111

233

 

Donanım ve Teknolojik Kaynaklarımız

Teknolojik kaynaklar başta olmak üzere okulumuzda bulunan çalışır durumdaki donanım malzemesine ilişkin bilgiye alttaki tabloda yer verilmiştir.

Teknolojik Kaynaklar Tablosu

Akıllı Tahta Sayısı

0

TV Sayısı

3

Masaüstü Bilgisayar Sayısı

6

Yazıcı Sayısı

6

Taşınabilir Bilgisayar Sayısı

8

Fotokopi Makinası Sayısı

1

Projeksiyon Sayısı

12

İnternet Bağlantı Hızı

1GB

 

Gelir ve Gider Bilgisi

Okulumuzun genel bütçe ödenekleri, okul aile birliği gelirleri ve diğer katkılarda dâhil olmak üzere gelir ve giderlerine ilişkin son dört yıl gerçekleşme bilgileri alttaki tabloda verilmiştir.

 

Yıllar

Gelir Miktarı

Gider Miktarı

2016

68.527,83

57.885,56

2017

61.155,64

64289,53

2018

56.527,70

27.927,66

2019

60.150,56

8.007,95

 

 

 

PAYDAŞ ANALİZİ

Kurumumuzun temel paydaşları öğrenci, veli ve öğretmen olmakla birlikte eğitimin dışsal etkisi nedeniyle okul çevresinde etkileşim içinde olunan geniş bir paydaş kitlesi bulunmaktadır. Paydaşlarımızın görüşleri anket, toplantı, dilek ve istek kutuları, elektronik ortamda iletilen önerilerde dâhil olmak üzere çeşitli yöntemlerle sürekli olarak alınmaktadır.

 

 

Paydaş anketlerine ilişkin ortaya çıkan temel sonuçlara altta yer verilmiştir :

 

 

Öğrenci Anketi Sonuçları:

Sıra No

MADDELER

KATILMA DERECESİ

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

Öğretmenlerimle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilirim.

%74

%11

%6

%5

%4

2

Okul müdürü ile ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla konuşabiliyorum.

%79

%7

%9

%2

%3

3

Okulun rehberlik servisinden yeterince yararlanabiliyorum.

%70

%12

%4

%8

%6

4

Okula ilettiğimiz öneri ve isteklerimiz dikkate alınır.

%82

%9

%1

%3

%5

5

Okulda kendimi güvende hissediyorum.

%90

%4

%4

%1

%1

6

Okulda öğrencilerle ilgili alınan kararlarda bizlerin görüşleri alınır.

%75

%10

%5

%6

%4

7

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

%71

%12

%8

%5

%4

8

Derslerde konuya göre uygun araç gereçler kullanılmaktadır.

%83

%11

%2

%3

%1

9

Teneffüslerde ihtiyaçlarımı giderebiliyorum.

%91

%3

%2

%1

%3

10

Okulun içi ve dışı temizdir.

%74

%11

%6

%5

%4

11

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

%63

%8

%14

%8

%7

12

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

%79

%13

%5

%1

%2

Öğretmen Anketi Sonuçları:

Sıra No

 

MADDELER

KATILMA DERECESİ

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

Okulumuzda alınan kararlar, çalışanların katılımıyla alınır.

%20,4

%51

%0

%14,3

%10,2

2

Kurumdaki tüm duyurular çalışanlara zamanında iletilir.

%36,7

%53,1

%0

%10,2

%0

3

Her türlü ödüllendirmede adil olma, tarafsızlık ve objektiflik esastır.

%14,3

42,9

%14,3

%18,4

%10,2

4

Kendimi, okulun değerli bir üyesi olarak görürüm.

%22,4

%55,1

%12,2

%8,2

%2

5

Çalıştığım okul bana kendimi geliştirme imkânı tanımaktadır.

%16,3

%28,8

%18,4

%16,3

%10,2

6

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

%12,2

%36,7

%4,1

%20,3

%26,5

7

Okulda çalışanlara yönelik sosyal ve kültürel faaliyetler düzenlenir.

%16,3

%42,9

%12,2

%18,4

%10,2

8

Okulda öğretmenler arasında ayrım yapılmamaktadır.

%16,3

%38,8

%14,3

%12,2

%18,4

9

Okulumuzda yerelde ve toplum üzerinde olumlu etki bırakacak çalışmalar yapmaktadır.

%14,3

%51

%14,3

%12,2

%8,2

10

Yöneticilerimiz, yaratıcı ve yenilikçi düşüncelerin üretilmesini teşvik etmektedir.

%16,3

%49

%14,3

%6,1

%14,3

11

Yöneticiler, okulun vizyonunu, stratejilerini, iyileştirmeye açık alanlarını vs. çalışanlarla paylaşır.

%22,4

%46,9

%8,2

%18,4

%4,1

12

Okulumuzda sadece öğretmenlerin kullanımına tahsis edilmiş yerler yeterlidir.

%22,4

%42,9

%8,2

%18,4

%8,2

13

Alanıma ilişkin yenilik ve gelişmeleri takip eder ve kendimi güncellerim.

%45,8

%47,9

%0

%4,2

%2,1

 

 

 

Veli Anketi Sonuçları:

Sıra No

MADDELER

KATILMA DERECESİ

Kesinlikle Katılıyorum

Katılıyorum

Kararsızım

Kısmen Katılıyorum

Katılmıyorum

1

İhtiyaç duyduğumda okul çalışanlarıyla rahatlıkla görüşebiliyorum.

%74

%11

%8

%5

%2

2

Bizi ilgilendiren okul duyurularını zamanında öğreniyorum.

%79

%7

%1

%9

%4

3

Öğrencimle ilgili konularda okulda rehberlik hizmeti alabiliyorum.

%84

%3

%7

%4

%2

4

Okula ilettiğim istek ve şikâyetlerim dikkate alınıyor.

%72

%14

%4

%6

%4

5

Öğretmenler yeniliğe açık olarak derslerin işlenişinde çeşitli yöntemler kullanmaktadır.

%72

%9

%7

%%5

%7

6

Okulda yabancı kişilere karşı güvenlik önlemleri alınmaktadır.

%93

%3

%1

%2

%1

7

Okulda bizleri ilgilendiren kararlarda görüşlerimiz dikkate alınır.

%71

%9

%6

%5

%9

8

E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi ile okulun internet sayfasını düzenli olarak takip ediyorum.

%89

%3

%4

%3

%1

9

Çocuğumun okulunu sevdiğini ve öğretmenleriyle iyi anlaştığını düşünüyorum.

%89

%4

%5

%1

%1

10

Okul, teknik araç ve gereç yönünden yeterli donanıma sahiptir.

%70

%4

%19

%3

%4

11

Okul her zaman temiz ve bakımlıdır.

%85

%2

%6

%3

%4

12

Okulun binası ve diğer fiziki mekânlar yeterlidir.

%71

%8

%7

%6

%8

13

Okulumuzda yeterli miktarda sanatsal ve kültürel faaliyetler düzenlenmektedir.

%78

%10

%1

%6

%5

 


GZFT (Güçlü, Zayıf, Fırsat, Tehdit) Analizi

Okulumuzun temel istatistiklerinde verilen okul künyesi, çalışan bilgileri, bina bilgileri, teknolojik kaynak bilgileri ve gelir gider bilgileri ile paydaş anketleri sonucunda ortaya çıkan sorun ve gelişime açık alanlar iç ve dış faktör olarak değerlendirilerek GZFT tablosunda belirtilmiştir. Dolayısıyla olguyu belirten istatistikler ile algıyı ölçen anketlerden çıkan sonuçlar tek bir analizde birleştirilmiştir.

Kurumun güçlü ve zayıf yönleri donanım, malzeme, çalışan, iş yapma becerisi, kurumsal iletişim gibi çok çeşitli alanlarda kendisinden kaynaklı olan güçlülükleri ve zayıflıkları ifade etmektedir ve ayrımda temel olarak okul müdürü/müdürlüğü kapsamından bakılarak iç faktör ve dış faktör ayrımı yapılmıştır.

İçsel Faktörler

 

 

 

Güçlü Yönler

 

Öğrenciler

Öğrencilerin okula geliş -gidişlerinde sorun yaşanmaması,

Çalışanlar

Çalışanların yeniliğe açık olması

Veliler

Okulunu seven, etkinlik eğitime katkıda bulunmaları,

Bina ve Yerleşke

Geniş bahçe,yeterli sportif alanı ve kapasitesi yeterli binası olması

Donanım

Materyallerin yeni olması

Bütçe

Yakın çevreden karşılanabilir olması

Yönetim Süreçleri

İdareci ve personel ilişkisinin kuvvetli olması

İletişim Süreçleri

Sosyal konulara duyarlı ve pedagojik konularda bilgi sahibi öğretmen ve yöneticilerimizin olması

Çevre

Veli olmayan çevremiz insanının etkinliklere katılması

 

 

Zayıf Yönler

Öğrenciler

Maddi imkansızlıklar nedeni ile mevcut durumda idare etmenleri

Çalışanlar

İhtiyacımız olan destek personelinin yetersizliği

Veliler

Veli profilinin ekonomik olarak zayıf olması

Bina ve Yerleşke

İkili eğitim olması

Donanım

Kütüphanenin yetersiz olması

Bütçe

Teknolojik olarak yenilenemeye bütçenin yetmemesi

Yönetim Süreçleri

Öğrenci ve çalışan sayısı karşısında yönetim kadrosu sayısının yetersizliği

İletişim Süreçleri

Kültürel faaliyetlere yeterince katılamaması

Çevre

Çevre imkânlarının yetersiz veya kısıtlı olması

 

Dışsal Faktörler

Fırsatlar

Politik

Personel ile idarecilerin ilişkilerin iyi olması

Ekonomik

Okul Aile Birliğinin etkin çalışması

Sosyolojik

Öğretmenler arası ilişkilerin iyi olması

Teknolojik

Güncel olarak teknolojiyi takip edebilmesi

Mevzuat-Yasal

Öğrencilerin motive edilebilmesi

Ekolojik

Güçlü bağ kurabilmesi

 

Tehditler

Politik

Göç alan bir bölge olması

Ekonomik

Velilerin Ekonomik anlamda zayıf olması

Sosyolojik

Veli desteğinin yetersizliği

Teknolojik

Bina bakımı ve güvenliğinin yetersizliği

Mevzuat-Yasal

Yabancı uyruklu öğrencilerin katılımı

Ekolojik

Güçlü bağ eşliğinde geri dönüş yapılamaması

 

Gelişim ve Sorun Alanları

 

Gelişim ve sorun alanları analizi ile GZFT analizi sonucunda ortaya çıkan sonuçların planın geleceğe yönelim bölümü ile ilişkilendirilmesi ve buradan hareketle hedef, gösterge ve eylemlerin belirlenmesi sağlanmaktadır.

Gelişim ve sorun alanları ayrımında eğitim ve öğretim faaliyetlerine ilişkin üç temel tema olan Eğitime Erişim, Eğitimde Kalite ve kurumsal Kapasite kullanılmıştır. Eğitime erişim, öğrencinin eğitim faaliyetine erişmesi ve tamamlamasına ilişkin süreçleri; Eğitimde kalite, öğrencinin akademik başarısı, sosyal ve bilişsel gelişimi ve istihdamı da dâhil olmak üzere eğitim ve öğretim sürecinin hayata hazırlama evresini; Kurumsal kapasite ise kurumsal yapı, kurum kültürü, donanım, bina gibi eğitim ve öğretim sürecine destek mahiyetinde olan kapasiteyi belirtmektedir.

 

 

 

Eğitime Erişim

Eğitimde Kalite

Kurumsal Kapasite

Okullaşma Oranı

Akademik Başarı

Kurumsal İletişim

Okula Devam/ Devamsızlık

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim

Kurumsal Yönetim

Okula Uyum, Oryantasyon

Sınıf Tekrarı

Bina ve Yerleşke

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme

Donanım

Yabancı Öğrenciler

Öğretim Yöntemleri

Temizlik, Hijyen

Hayat boyu Öğrenme

Ders araç gereçleri

İş Güvenliği, Okul Güvenliği

 

 

Taşıma ve servis

 

 

Gelişim ve sorun alanlarına ilişkin GZFT analizinden yola çıkılarak saptamalar yapılırken yukarıdaki tabloda yer alan ayrımda belirtilen temel sorun alanlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

 

Gelişim ve Sorun Alanlarımız

 

 

1.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

1

Okullaşma Oranı %100 olmaktadır.

2

Okula Devam önemli ölçüde sağlanılmaktadır. Özürsüz devamsızlık asgari oranda tutulmakta ve Sürekli Devamsız yoktur.

3

Okula Uyum ve Oryantasyon çalışmasında %100'e yakın katılımla rehber öğretmen ve sınıf öğretmenlerimiz tarafından uygulanır.

4

Özel Eğitime İhtiyaç Duyan Bireyler alanında destek eğitim odamız da ve rehberlik servisinde gerekli eğitimler verilir. Eğitim alamayan öğrencilerimizin de alması sağlanır.

5

Yabancı Öğrenciler alanında okula uyu ve oryantasyon çalışması uygulanır. Seviyesine uygun öğrenme ortamında eğitimine devam etmesi sağlanır. Çevremizde bulunan yabancı öğrencilerin şartları taşıyanların hepsi okuluna devam eder.

6

Hayat boyu Öğrenme alanında okuma yazma ve çeşitli kurslar düzenlenir.

 

 

2.TEMA: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTE

1

Akademik Başarı alanında %100 başarı ile öğretimde kalite artırımına devam etmekteyiz.

2

Sosyal, Kültürel ve Fiziksel Gelişim alanında okul dışı müze,ören yerleri gezileri, tiyatro ve çocuk gösterileri, okul içinde yarışmalar, tiyatro,sinema,şiir dinletisi yapılmakta ve fiziksel gelişim olarak okul alnında yeterli ortamlar oluşturulur.

3

Sınıf Tekrarı alanında gerekli çalışma ve takipler yapılarak eğitim ortamına aynı sınıfında devam etmesi sağlanır.

4

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme alanında özel yeteneği ve özel eğitime ihtiyaç olanları ilgili alanlara okulumuz tarafından velilere gerekli bilgilendirmeler yapılır.

5

Öğretim Yöntemleri alanında güncel yöntemler takip edilir ve sınıf ortamı için en uygun olanı uygulanır.

6

Ders araç gereçleri alanında güncel ve yeterli olanları takip edilerek sınıf içi ve dışında kullanılır.

 

 

 

 

3.TEMA: KURUMSAL KAPASİTE

1

Kurumsal İletişim alanında İdareci ve personel ilişkileri kuvvetli bağ ile devam etmektedir. İş alanı demokrasisi ve  yönetimi birlikte sağlanır.

2

Kurumsal Yönetim alanında toplam kalite yönetimi uygulanarak var olan kapasitenin tamamına yakını kullanılır.

3

Bina yapımız zamana karşı eskimeye devam etmekte olup oluşan eksiklikler imkanlar dahilinde giderilmeye çalışılır ve Yerleşke alanında  sosyal ve sportif olarak yeterli sahalar mevcuttur.

4

Donanım alanında güncel teknoloji ve araç gereçler takip edilmekte olup ihtiyaç doğrultusunda en uygun olana ulaşmaya çalışır.

5

Temizlik ve  Hijyen alanında halen devam eden Beyaz bayrağımız bulunmakta ve aynı şekilde tutmaya da devam eder.

6

İş Güvenliği alanında personelin tamamı eğitim almış olup, işyeri alanında da gerekli tedbir düzenlemeler yapılmış ve yapılmaya da devam etmektedir.

7

Okul Güvenliği alanında en güçlü olduğumuz alandır. Güvenlik personeli ile tüm çalışan personel ile velilerimiz gerekli gayreti göstermekte, okul içi-dışı kamera ve alarm sistemi ile sürekli güvenliğe devam eder.

 

 

BÖLÜM III: MİSYON, VİZYON VE TEMEL DEĞERLER

Okul Müdürlüğümüzün Misyon, vizyon, temel ilke ve değerlerinin oluşturulması kapsamında öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz, velilerimiz, çalışanlarımız ve diğer paydaşlarımızdan alınan görüşler, sonucunda stratejik plan hazırlama ekibi tarafından oluşturulan Misyon, Vizyon, Temel Değerler; Okulumuz üst kurulana sunulmuş ve üst kurul tarafından onaylanmıştır.

MİSYONUMUZ

 

 

Kişi hak ve özgürlüklerine saygılı, zamanın önemini bilen, geçmişine sahip çıkarak geleceğe daha emin adımlarla yürümeyi hedef edinen, emeğin değerini bilip emeğe gereken değeri verebilen, çevreye duyarlı, kendine güvenen, hoşgörülü, kendini ve toplumu geliştirmek adına fedakârlıktan kaçınmayan bireyler yetiştirmek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bütün öğrencilerimiz kişi hak ve özgürlüklerine saygılı, ahlaki değerlere önem veren, geçmişten dersler çıkararak geleceğe daha emin adımlar atabilen fertler olması,

        Bütün başarıların arkasında zamanı iyi kullanmanın olduğunu bilen, kendine güvenen,  hedefleri doğrultusunda azimle çalışan, inceleyen, araştıran ve sorgulayan fertler olması,

        Milli ve manevi değerlerine saygılı, toplumsal olayları daha titizlikle analiz edebilen ve çevre bilinci oturmuş kişiler yetiştirme.

        Kaliteyi önemseyerek hayatın her kademesinde kaliteli yaşam standartını yakalamak için gayret sarf eden, topluma iyi örnek ve yön verebilen kişiler yetiştirme.

 

VİZYONUMUZ

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMEL DEĞERLERİMİZ

 

Eşitlik – Adalet

 

 

Liyakat

 

Sürekli Gelişim - Değişim

 

 

 

                                                                      

 

 

Güvenilirlik

 

Çevre Bilinci

 

İnsan Haklarına Bağlılık

         

           

           

 

Ahlaki Değerlere Bağlı Olma

 

Mükemmeliyetçilik

 

Verimlilik

 

Sorumluluk ve Hesap Verebilirlik

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                  

 

İş Birliği

 

Var Olan Değerleri Koruma

 

 

 

Katılımcılık

 

Saygı - Hoşgörü

                                                                                               

 

 

BÖLÜM IV: AMAÇ, HEDEF VE EYLEMLE

 

 

TEMA I: EĞİTİM VE ÖĞRETİME ERİŞİM

 

Eğitim ve öğretime erişim okullaşma ve okul terki, devam ve devamsızlık, okula uyum ve oryantasyon, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitime erişimi, yabancı öğrencilerin eğitime erişimi ve hayat boyu öğrenme kapsamında yürütülen faaliyetlerin ele alındığı temadır.

Stratejik Amaç 1:

Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranlarını artıran, öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunlarını gideren etkin bir yönetim yapısı kurulacaktır.   

Stratejik Hedef 1.1.  Kayıt bölgemizde yer alan çocukların okullaşma oranları artırılacak ve öğrencilerin uyum ve devamsızlık sorunları da giderilecektir.

 

 

 

 

 

Performans Göstergeleri

 

 

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

 

PG.1.1.a

Kayıt bölgesindeki öğrencilerden okula kayıt yaptıranların oranı (%)

%98

%99

%99

%100

%100

%100

 

PG.1.1.b

İlkokul birinci sınıf öğrencilerinden en az bir yıl okul öncesi eğitim almış olanların oranı (%)(ilkokul)

%76

%86

%91

%94

%98

%99

 

PG.1.1.c.

Okula yeni başlayan öğrencilerden oryantasyon eğitimine katılanların oranı (%)

%98

%99

%99

%100

%100

%100

 

PG.1.1.d.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan öğrenci oranı (%)

%24

%20

%18

%15

%14

%10

 

PG.1.1.e.

Bir eğitim ve öğretim döneminde 20 gün ve üzeri devamsızlık yapan yabancı öğrenci oranı (%)

%13

%11

%11

%10

%7

%5

 

PG.1.1.f.

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımına uygunluğu (0-1)

0

0

0

0

0

0

 

PG.1.1.g.

Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara devam oranı (%) (halk eğitim)

%89

%92

%95

%100

%100

%100

 

PG.1.1.h.

Hayatboyu öğrenme kapsamında açılan kurslara katılan kişi sayısı (sayı) (halkeğitim)

0

50

55

60

65

70

 

                   

 

 

 

 

 

 

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kayıt bölgesinde yer alan öğrencilerin tespiti çalışması yapılacaktır.

Okul Stratejik Plan Ekibi

01 Eylül-20 Eylül

1.1.2

Devamsızlık yapan öğrencilerin tespiti ve erken uyarı sistemi için çalışmalar yapılacaktır.

Necati AKPINAR

Müdür Yardımcısı

01 Eylül-20 Eylül

1.1.3

Devamsızlık yapan öğrencilerin velileri ile özel aylık  toplantı ve görüşmeler yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

Her ayın son haftası

1.1.4

Okulun özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin kullanımının kolaylaştırılması için rampa ve asansör eksiklikleri tamamlanacaktır.

Necati AKPINAR

Müdür Yardımcısı

Mayıs 2019

 

 

 

TEMA II: EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KALİTENİN ARTIRILMASI

Eğitim ve öğretimde kalitenin artırılması başlığı esas olarak eğitim ve öğretim faaliyetinin hayata hazırlama işlevinde yapılacak çalışmaları kapsamaktadır.

Bu tema altında akademik başarı, sınav kaygıları, sınıfta kalma, ders başarıları ve kazanımları, disiplin sorunları, öğrencilerin bilimsel, sanatsal, kültürel ve sportif faaliyetleri ile istihdam ve meslek edindirmeye yönelik rehberlik ve diğer mesleki faaliyetler yer almaktadır.

 

Stratejik Amaç 2:

Öğrencilerimizin gelişmiş dünyaya uyum sağlayacak şekilde donanımlı bireyler olabilmesi için eğitim ve öğretimde kalite artırılacaktır.

Stratejik Hedef 2.1.  Öğrenme kazanımlarını takip eden ve velileri de sürece dâhil eden bir yönetim anlayışı ile öğrencilerimizin akademik başarıları ve sosyal faaliyetlere etkin katılımı artırılacaktır

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

PG.1.1.a

Akademik başarı ortalama oranları

%93

%94

%95

%95

%96

%97

PG.1.1.b

Sosyal,kültürel ve fiziksel  faaliyetlere katılım oranları

%73

%77

%82

%87

%89

%91

PG.1.1.c.

Sınıf tekrarı yapan öğrenci sayıları

11

6

3

1

0

0

PG.1.1.d.

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme katılım oranları

%71

%74

%81

%86

%92

%95

PG.1.1.e.

Öğretim Yöntemleri  geliştirilmesi ve uygulanması için yapılan  seminer sayıları

2

4

6

8

8

10

PG.1.1.f.

Ders araç gereçlerini etkin olarak kullanma oranı

%92

%94

%96

%96

%98

%100

Eylemler

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Akademik başarı ortalama oranları artırma çalışmaları yapılacaktır.

Zümre öğretmenler kurulu

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.2

Sosyal,kültürel ve fiziksel  faaliyetlere katılım sayılarının artırılması çalışmaları yapılacaktır.

Zümre öğretmenler kurulu

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.3

Sınıf tekrarı yapan öğrenci sayılarının ez aza indirilmesi için her ay gerekli çalışmalar yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

Her ayın son haftası

1.1.4

İstihdam Edilebilirlik ve Yönlendirme katılımı artıma çalışmaları eğitim öğretim yılı süresince yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.5

Öğretim Yöntemleri  geliştirilmesi ve uygulanması için yapılan  seminer sayıları artırılması için çalışmalar yapılacaktır.

Zümre öğretmenler kurulu

Her ayın son haftası

1.1.6

Ders araç gereçlerini etkin olarak kullanma oranı artırılması için çalışmaları yapılacaktır.

Zümre öğretmenler kurulu

Her ayın son haftası

Stratejik Hedef 2.2.  Etkin bir rehberlik anlayışıyla, öğrencilerimizi ilgi ve becerileriyle orantılı bir şekilde üst öğrenime veya istihdama hazır hale getiren daha kaliteli bir kurum yapısına geçilecektir.

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

 

PG.1.1.a

Sınav kaygısını önlemek için okulda verilen seminer sayısı

2

4

6

6

8

8

 

PG.1.1.b

Geleceğe yönelim için okulda yapılan çalışmalara katılan öğrenci sayısının oranı

%71

%75

%79

%85

%90

%95

 

PG.1.1.c.

Ders dışı yapılan egzersiz ve kulüp çalışma sayısı

 

10

12

14

16

18

20

 

PG.1.1.d.

Ders dışı yapılan egzersiz ve kulüp çalışma katılan öğrenci sayılarının oranı

 

%70

%80

%85

%90

%95

%100

 

                   

 

 

 

 

 

Eylemler

 

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Sınav kaygısını önlemek için okulda verilecek olan seminerler için gerekli çalışmalar yapılacaktır.

Rehberlik Servisi

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.2

Geleceğe yönelim için okulda yapılan çalışmalara katılan öğrenci sayısının oranı artırma çalışmaları yapılacaktır.

Zümre öğretmenler kurulu

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.3

Ders dışı yapılan egzersiz ve kulüp çalışma sayısı artırma çalışmaları yapılacaktır.

 

Sosyal ve kültürel etkinlikler komisyonu

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.4

Ders dışı yapılan egzersiz ve kulüp çalışma katılan öğrenci sayılarının oranı artırma çalışmaları yapılacaktır.

 

Zümre öğretmenler kurulu

01 Eylül – 30 Mayıs

1.1.5

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMA III: KURUMSAL KAPASİTE

Stratejik Amaç 3:

Eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha nitelikli olarak verilebilmesi için okulumuzun kurumsal kapasitesi güçlendirilecektir.

Stratejik Hedef 3.1. 

Performans Göstergeleri

No

PERFORMANS

GÖSTERGESİ

Mevcut

HEDEF

2018

2019

2020

2021

2022

2023

 

PG.3.1.a

Kurumsal İletişimde verimliliğin artırılması yapılan çalışma sayısı

 

4

6

6

6

86

8

 

PG.3.2.b

Kurumsal Yönetim Adillik, Şeffaflık, Hesap verebilirlik ve Sorumluluk alanında yapılan çalışma sayısı

3

4

4

6

8

8

 

PG.3.3.c.

Bina ve Yerleşke alanlarının kullanım oranı

%90

%95

%95

%95

%99

%99

 

 

PG.3.3.d.

Temizlik, Hijyen alanında alınan beyaz bayrak ve beslenme dostu okul bayrak sayısı

0

1

2

2

2

2

 

PG.3.3.e.

İş Güvenliği alanında alınan tedbirlerin oranı

%89

%90

%91

%92

%93

%95

 

PG.3.3.f.

Okul Güvenliği için kullanılan kamera sayısı

16

16

16

16

18

18

 

PG.3.3.g.

Okul Güvenliği için çalıştırılan güvenlik personeli sayısı

1

1

1

1

1

2

 

                   

 

 

 

Eylemler

 

No

Eylem İfadesi

Eylem Sorumlusu

Eylem Tarihi

1.1.1.

Kurumsal İletişimde verimliliğin artırılması yapılan çalışmaların  sayısı artırılır.

 

Strateji Geliştirme Ekibi

Her ayın son haftası

1.1.2

Kurumsal Yönetim Adillik, Şeffaflık, Hesap verebilirlik ve Sorumluluk alanında yapılan çalışmaların  sayısı artırılır.

Strateji Geliştirme kurulu

Her ayın son haftası

1.1.3

Bina ve Yerleşke alanlarının kullanım oranı artırma çalışmaları yapılır.

Strateji Geliştirme Ekibi

1 Eylül – 30 Mayıs

1.1.4

Temizlik, Hijyen alanında alınan beyaz bayrak ve beslenme dostu okul bayrak sayısı artırma ve koruma çalışmaları yapılır.

Strateji Geliştirme kurulu

Her ayın son haftası

1.1.5

İş Güvenliği alanında alınan tedbirlerin oranını artırma çalışmaları yapılır.

Sivil savunma Komisyonu

Her ayın son haftası

1.1.6

Okul Güvenliği için kullanılan kamera sayısını artırma çalışmaları yapılır.

Strateji Geliştirme kurulu

1 Eylül – 30 Mayıs

1.1.7

Okul Güvenliği için çalıştırılan güvenlik personeli sayısı artırma çalışmaları yapılır.

Okul Müdürlüğü

1 Eylül – 30 Mayıs

 


V. BÖLÜM: MALİYETLENDİRME

2019-2023 Stratejik Planı Faaliyet/Proje Maliyetlendirme Tablosu

 

KAYNAK TABLOSU

 

 

 

 

 

 

 

KAYNAKLAR

 

 

 

2019(TL)

 

 

 

2020(TL)

 

 

 

2021(TL)

 

 

 

2022

(TL)

 

 

 

2023 (TL)

 

 

Genel Bütçe

0

0

0

0

0

 

 

Etkinlikler

0

0

0

0

0

 

 

Kantin

          0

7200

9600

12000

14400

 

 

Okul Aile Birliği

25000

30000

35000

40000

45000

 

 

Otopark

0

0

0

0

0

 

 

Diğer

0

0

0

0

0

 

Toplam

25000

37200

44600

52000

59400

MALİYET TABLOSU

 

S.A. NO:

STRATEJİK HEDEF

 

2019 (TL)

 

2020 (TL)

 

2021 (TL)

 

2022 (TL)

 

2023 (TL)

 

1

Öğrencilerimizin akademik anlamda başarılarında artış sağlamak.

               0

0

 

            0

             0

0

 

2

Öğrenci vevelilerimize kitap okuma alışkanlığını kazandırmak.

 

1000

 

3000

 

4000

 

5000

 

7000

 

3

Öğrencilere sağlıklı beslenmealışkanlığını

kazandırmak.

0

0

0

0

0

 

4

Teknolojiyi eğitim alanında daha etkin kullanabilmek.

1000

2000

2000

2000

2000

 

 

5

Öğrencilerin bireysel ve toplumsal sorunları tanıma ve bu sorunlara çözüm yolu aramaalışkanlığı

kazandırmak.

0

0

0

0

0

 

6

Okulumuzda      sosyal yardımlaşma ve Dayanışma        bilinci kazandırmak.

500

1000

2000

3000

4000

 

 

7

Okulumuzda sportif faaliyetlerin sayısının arttırılarak

öğrencilerimizin

kişilik ve düşünme becerilerini

geliştirmek.

 

500

 

 

2000

3000

5000

5000

 

8

Düzenlenen sosyal ve kültürel etkinliklerle sanat ve kültür

sevgisini arttırmak.

1000

 

 2000

2000

2000

2000

 

 

9

Düzenlenen sosyal ve kültürel ve sanatsal yarışmalara öğrenci katılımının sağlanarak

özgüven duygularını arttırmak.

500

1000

2000

3000

4000

 

TOPLAM MALİYET

4500

11000

15000

20000

24000

 

 

VI. BÖLÜM: İZLEME , DEĞERLENDİRME ve RAPORLAM

a)   İzleme veDeğerlendirme

 

      İzleme, stratejik planın uygulanmasının sistematik olarak takip edilmesi ve raporlanması anlamını taşımaktadır. Değerlendirme ise, uygulama sonuçlarının amaç ve hedeflere kıyasla ölçülmesi ve söz konusu amaç ve hedeflerin tutarlılık ve uygunluğunun analizidir. Okulumuz Stratejik Planının onaylanarak yürürlüğe girmesiyle birlikte, uygulamasının izleme ve değerlendirmesi de başlayacaktır. Planda yer alan stratejik amaç ve onların altında bulunan stratejik hedeflere ulaşılabilmek için yürütülecek çalışmaların izlenmesi ve değerlendirilmesini zamanında ve etkin bir şekilde yapabilmek amacıyla Okulumuzda Stratejik Plan İzleme ve Değerlendirme Ekibi kurulacaktır. İzleme ve değerlendirme, planda belirtilen performans göstergeleri dikkate alınarak yapılacaktır. Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesinden sorumlu kişiler 6 aylık veya yıllık dönemler itibariyle yürüttükleri faaliyet ve projelerle ilgili raporları bir nüsha olarak hazırlayıp İzleme ve Değerlendirme Ekibine verecektir. Okulumuzun İzleme ve Değerlendirme Ekibi Stratejik amaçların ve hedeflerin gerçekleştirilmesi ilgili raporları yıllık dönemler itibariyle raporları iki nüsha olarak hazırlayıp bir nüshası Okul İzleme ve Değerlendirme Ekibine bir nüshasını da İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme bölümünegönderecektir.

         İzleme ve Değerlendirme Ekibi, iyileştirme ekiplerden gelen yıllık performans değerlendirmelerini inceleyerek, performans göstergelerinin ölçümü ve değerlendirilmesini, ait olduğu yıl içinde yapılan faaliyetlerin o yılki bütçeyle uyumu ve elde edilen sonuçların Stratejik Planda önceden belirlenen amaç ve hedeflere ne derece örtüştüğünü rapor halinde okul müdürünün bilgisine sunacaktır. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden gelen kararlar doğrultusunda ilgili birim ve kişilere geri bildirim yapılacaktır.

        Böylece, Plan'ın uygulanma sürecinde bir akşama olup olmadığı saptanacak, varsa bunların düzeltilmesine yönelik tedbirlerin alınması ile performans hedeflerine ulaşma konusunda doğru bir yaklaşım izlenmiş olacaktır.

b)  Raporlama

Yapılan çalışmaların sonucuna göre Stratejik Plan gözden geçirilecektir. Plan dönemi içerisinde ve her yıl sonunda yürütülmekte olan faaliyetlerin önceden belirlenen performans göstergelerine göre gerçekleşme yada gerçekleşmeme durumuna göre rapor hazırlanacaktır.

 

     EKLER:

      Öğretmen, öğrenci ve veli anket örnekleri klasör ekinde olup okullarınızda uygulanarak sonuçlarından paydaş analizi bölümü ve sorun alanlarının belirlenmesinde yararlanabilirsiniz.

        Not : Öğretmen , öğrenci ve velilere uygulanan anketler kurumumuzda muhafaza edilmektedir.

KAZIM KARABEKİR İLKOKULU MÜDÜRLÜĞÜ

STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA EKİBİ

İMZA SİRKÜSÜ

    Kazım Krabekir İlkokulu Müdürlüğünün 2019-2023 Stratejik Planı ekibimiz tarafından okulumuzdaki tüm birimlerin katılımıyla üst belgelere uygun olarak 01.01.2019 tarihi itibariyle yürürlüğe girecek şekilde hazırlanmıştır

 

 

S.NO

 

ADI SOYADI

 

ÜNVANI

 

İMZA

11

Ali PEKACAR

Okul Müdürü

 

2

Necati AKPINAR

Müdür Yardımcısı

 

3

 Neslihan SEL

Sınıf Öğretmeni

 

4

Hasret Emel ERDOĞDU

Sınıf Öğretmeni

 

 

Hatice Beylan ÖZENÇ

Rehber Öğretmen

 

5

Melahat ZENGİN ASUK

Sınıf Öğretmeni

 

6

 Ozan DİREK

Öğretmen

 

7

 Eda KÜÇÜK

Okul Aile Birliği Başk.

 

8

 Melike ALPARSLAN

Yönetim Kurulu Üyesi

 

9

Selma EKİNCİ

Öğrenci Velisi